ΠΑΙΔΕΙΑ

ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: ΣΥΓΧΥΣΗ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

30/09/2018

Η κεντρική ιδέα του υπάρχοντος συστήματος εξετάσεων για τα ΑΕΙ δεν αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία και την ποιότητα της μάθησης αλλά την αντικειμενική και αδιάβλητη βαθμολόγηση των μαθητών σε εξετάσεις εθνικής εμβέλειας και με κοινά θέματα. Οι πρόσφατες προτάσεις του υπουργού χτίζουν πάνω σε αυτή τη λογική της αντικειμενικότητας και του αδιάβλητου, προσθέτοντας τη φιλοσοφία της ελάσσονος προσπάθειας του ΣΥΡΙΖΑ. Ελάχιστα μαθήματα –ελάχιστες ώρες– ελάχιστα προσόντα. Φιλοσοφία η οποία λειτουργεί εναντίον των αδύναμων και εμποδίζει την όποια κοινωνική κινητικότητα.

Πιστεύω σε μια ουσιαστική μεταρρύθμιση του συστήματος εισαγωγικών εξετάσεων. Αξιολόγηση με ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια εκπαιδευτικών προγραμμάτων και διαδικασιών στο λύκειο (γενικό και τεχνολογικό) που θα έχει ως αποτέλεσμα εθνικό απολυτήριο με ειδικό βάρος στην κοινωνία και στην αγορά εργασίας τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Την υποστήριξη και ανάπτυξη των ΑΕΙ με βάση την ουσιαστική αξιολόγηση του έργου τους αλλά και των αποτελεσμάτων επί των φοιτητών τους (δυνατότητα συνέχισης, εύρεση θέσεων στην αγορά εργασίας, χρόνος αποπεράτωσης σπουδών, αριστεία, σχέση με την τοπική κοινωνία, συμμετοχή στο αναπτυξιακό και κοινωνικό σχέδιο της χώρας υποτροφίες σε φοιτητές με ανάγκες).

Έτσι θα δοθεί η δυνατότητα, οι επιλογές και οι επιδόσεις του μαθητή στο λύκειο να έχουν αντίκρισμα όπου και όποιο και αν είναι το σχολείο του και τα ΑΕΙ να έχουν λόγο και κίνητρο στην επιλογή και στον αριθμό των φοιτητών τους. Οι σημειακές αλλαγές στο υπάρχον σύστημα επιτείνουν τη σύγχυση χωρίς αποτέλεσμα.

Το παρόν άρθρο δημοσιεύτηκε στο αφιέρωμα της Καθημερινής της Κυριακής σε επιμέλεια Απόστολου Λακασά

Σχετικά με τον αρθρογράφο

NEW REPUBLIC

NEW REPUBLIC