ΠΑΙΔΕΙΑ

ΝΙΚΟΣ ΦΙΛΗΣ: ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΩΝ

ΦΙΛΗΣ

30/09/2018

Το ισχύον εξεταστικό σύστημα είναι αδιάβλητο, αλλά όχι αξιόπιστο. Χιλιάδες παιδιά πετυχαίνουν σε μια σχολή που δεν είναι η πρώτη ή η δεύτερη επιλογή τους, ενώ οι οικογένειες ξοδεύουν τεράστια ποσά στα φροντιστήρια και το λύκειο υποβαθμίζεται. Οι προτάσεις του υπουργείου Παιδείας κινούνται σε σωστή κατεύθυνση για την αναβάθμιση του λυκείου, ενώ για πρώτη φορά δίνεται το δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης σε συγκεκριμένα τμήματα. Πρέπει να υπάρξει διάλογος και επιδίωξη ευρύτερης συναίνεσης, παρότι βρισκόμαστε σε μια οιονεί προεκλογική περίοδο. Πάντοτε υπάρχουν περιθώρια βελτιώσεων. Το συμφέρον των νέων παιδιών πρέπει να μπει πάνω από το κομματικό συμφέρον. Το μείζον είναι η αλλαγή των προγραμμάτων και του τρόπου διδασκαλίας, με κατεύθυνση την ενίσχυση της γενικής μόρφωσης και της κριτικής σκέψης του μαθητή. Χρειάζονται τομές, βασισμένες στην εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στο ΙΕΠ τα τελευταία χρόνια, που θα αναδιαρθρώνουν το περιεχόμενο όλων των μαθημάτων αλλά και τη δομή της εκπαίδευσης. Ως πρώτο βήμα, είναι ορθή η επιλογή οι εγκύκλιες σπουδές να ολοκληρώνονται στη Β΄ Λυκείου, ώστε, να διαμορφώνονται οι νέοι πολίτες και ταυτόχρονα να ανακαλύπτουν τον προσανατολισμό τους. Στη Γ΄ Λυκείου το σχολείο πρέπει να κάνει επένδυση στα ενδιαφέροντα και στις κλίσεις των μαθητών. Η καθιέρωση μαθημάτων προσανατολισμού είναι σωστή. Διερωτώμαι, όμως, γιατί λείπουν οι ξένες γλώσσες και η Ιστορία, ενώ, παραμένουν τα Θρησκευτικά. Με προβληματίζει επίσης η ύπαρξη ξεχωριστών εξετάσεων για το απολυτήριο και για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Αυτά αξίζει να συζητηθούν. Για να εφαρμοστεί η πρόταση του υπουργείου χρειάζεται εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, που προϋποθέτει την επιμόρφωσή τους και τη στήριξη του έργου τους.

Το παρόν άρθρο δημοσιεύτηκε στο αφιέρωμα της Καθημερινής της Κυριακής σε επιμέλεια Απόστολου Λακασά

Σχετικά με τον αρθρογράφο

NEW REPUBLIC

NEW REPUBLIC